Image Image Image Image Image Image Image Image Image
4letý a 6letý obor

10 Bře

By

Průběh distanční výuky v souvislosti s koronavirem

10 března, 2020 | By |

V souladu s vyhlášením mimořádně situace s koronavirem v České republice a s vydáním zákazu osobní přítomnosti žáků v základních a středních školách se od středy 11. března 2020 do odvolání ruší prezenční výuka na Gymnáziu, Dvůr Králové nad Labem, nám. Odboje 304, a její charakter se mění na distanční. Od stejného dne je pro žáky školy uzavřena i školní jídelna SŠIS.

Po dobu zrušené prezenční výuky je třeba ze strany žáků bezpodmínečně dodržovat veškeré pokyny vydané příslušnou krajskou hygienickou stanicí a ministerstvem zdravotnictví, tj. zejména ohlašovací povinnost v případě zdravotních obtíží a zákaz cest do rizikových oblastí.

O opětovném zahájení běžného způsobu výuky budou žáci a jejich zákonní zástupci informováni přednostně elektronickou formou pomocí informačního systému Bakaláři a na webových stránkách školy.

S jakýmikoli případnými dotazy se obracejte telefonicky nebo e-mailem na vedení školy.


Zrušená výuka nejsou prázdniny!

Po dobu distanční výuky jsou žáci povinni trvale sledovat školní informační a komunikační zdroje, tj. zejména informační systém Bakaláři a webové stránky školy, případně svoji osobní e-mailovou schránku.

Aktualizováno 27.03.2020: S platností od pondělí 30.03.2020 vstupuje v platnost redukovaný rozvrh hodin, který je třeba chápat jako rozpis „konzultačních hodin učitele s třídou nad určeným předmětem“. Je na zvážení učitele, jakým konkrétním způsobem tyto hodiny pojme. Pro dané období bude zadáváno učivo v objemu, který by měl rámcově odpovídat původnímu učebnímu plánu, s účelnou úpravou požadavků vzhledem ke změněné učební situaci. Zápisy hodin budou probíhat standardním způsobem do třídní knihy, shodným způsobem budou zadávány a evidovány domácí úkoly nebo jiné hodnoticí činnosti (případná klasifikovaná opakování apod.).
Absence jako takové v IS Bakaláři evidovány nejsou; avšak bezdůvodná neúčast ve vyučovacím procesu, přestože probíhá distančním způsobem, není v žádném případě automaticky omluvena a může být důvodem k neklasifikaci v příslušném předmětu!
I v doplňkových předmětech, které nejsou součástí zmíněného rozvrhu hodin, budou učitelé žáky vhodně podněcovat k plnění úkolů, neboť i tyto předměty jsou stále součástí platného studijního plánu.

  1. Pro komunikaci mezi školou, žáky a rodiči je tradičně využíván informační systém Bakaláři (v rámci jeho aplikací Domácí úkoly a Komens). Lze využívat mobilní verzi aplikace pro Android a iOS (ke stažení zdarma z příslušných aplikačních obchodů) nebo webovou aplikaci dostupnou online z webových stránek školy, odkaz Pro žáky / Bakaláři nebo přímo na adrese https://bakalari.gym-dk.cz. Pro přístup je třeba zadat identifikační údaje žáka / zákonného zástupce do systému Bakaláři.
    V rámci IS Bakaláři jsou žákům předávány informace k distanční výuce formou poznámek v aplikaci Komens nebo formou zadávaných domácích úkolů. Je na jednotlivých vyučujících, jakou formu zvolí a jakou formou bude vypracování činností kontrolováno (akt. 27.03.2020: doporučena je cesta pomocí MS Teams, uvedeno dále)
    (Při ztrátě přihlašovacích údajů je možno ve webové aplikaci v úvodním přihlašovacím okně zvolit položku „Zapomenuté heslo“. Zde je třeba zadat e-mailovou adresu, která je k příslušnému účtu registrována v evidenci školy – u žáků je to jejich školou zřízená adresa [uzivatelskejmeno]@gym-dk.cz (s výjimkou obou 4. ročníků: zde jde o adresu již používanou pro komunikaci ve vztahu k maturitním zkouškám), u zákonných zástupců adresa zadaná do evidence prostřednictvím třídního učitele žáka. Na zadanou adresu, je-li ve škole s příslušným účtem spárována, přijde e-mail s popisem kroků pro obnovu hesla.)
  2. Pro e-mailovou komunikaci mezi školou a žáky je využíván systém školou zřízených (nikoli soukromých, s výjimkou obou 4. ročníků) e-mailů žáků a učitelů, které jsou vytvořeny jako součást uživatelského účtu v rámci Office365. Přihlášení k Office365 a k e-mailovému klientu lze provést z webových stránek školy, odkaz Pro žáky / Školní e-mail a Office365 nebo přímo na adrese https://office.com.
    Pro přístup je třeba zadat plnohodnotné přihlašovací ID žáka / učitele ve tvaru [uzivatelskejmeno]@gym-dk.cz a heslo používané pro běžný přístup do školní sítě. Položkou [uzivatelskejmeno] se rozumí běžně používané ID pro přihlašování do školní počítačové sítě, u učitelů je to jejich dvoupísmenná zkratka, u žáků zkratka obvykle ve tvaru hornickovaja nebo hornickovaj nebo hornicj (uvedeno na příkladu fiktivní žákyně „Horníčková Jana“; záleží na konkrétním systému, podle něhož bylo v době nástupu do školy ID generováno). Každý uživatel je povinen své přihlašovací ID včetně přístupového hesla do školní počítačové sítě znát.
    (Pochopitelně lze využít i externí e-mailové klienty se zadáním správných přístupových údajů.)
  3. Aktualizováno 27.03.2020: Jako preferovaný komunikační nástroj mezi školou a žáky pro účely zajištění distanční výchovy je určena aplikace MS Teams, součást balíku Office365. Doporučujeme nainstalovat desktopovou aplikaci pro OS MS Windows, Android nebo iOS (ke stažení zdarma z příslušných aplikačních obchodů).
    Pozn. zejména pro žáky 4. ročníků: Přístup na MS Teams mají po přihlášení svým účtem Office365 všichni žáci i učitelé školy.
  4. Sdílený prostor pro ukládání souborů, které vyučující předkládají žákům pro domácí přípravu, zůstává i nadále funkční na následující adrese:
    https://gdknl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/gdk_gym-dk_cz/ErX4cj6Zv4dHureFSA1PiOYBEucT-4gGjnwLiWuP8lIlMQ
    (Běžný přístup pro práci se soubory funguje na uvedené adrese stále i anonymně; pro jejich ukládání a upravování ve složce Studijní materiály je třeba být v rámci Office365 přihlášen v roli učitele, pro akce ve složce Veřejné dokumenty v roli učitele nebo žáka.)

V případě technických nebo uživatelských problémů s přístupem k jakýmkoli výše uvedeným informačním zdrojům se obracejte se stručným popisem problému e-mailem na adresu bakalari@gym-dk.cz.

Věříme, že tato dočasná opatření pro zajištění alespoň částečného pokračování výuky přijmete s pochopením a zodpovědně se jimi budete řídit.